Banke bilježe povećani broj zlonamjernih pokušaja prijevara svojih klijenata u kojima kriminalci nastoje putem elektroničke pošte i drugih kanala komunikacije vjerodostojno imitirati banke.
Posljednjih nekoliko dana aktivne su phishing kampanje koje ciljaju klijente hrvatskih banaka radi ostvarivanja financijske koristi i krađe podataka.
Pokušaji prijevara najčešće se odvijaju putem lažne elektroničke pošte, SMS poruka i lažnih inter-netskih stranica, a sve je popraćeno zlonamjernim, sofisticiranim i vjerodostojnim korištenjem vizualnog identiteta banaka.
Cilj kriminalaca je preuzimanje tajnih podataka klijenata banke poput korisničkog imena i zaporke, broja tokena i njegove jednokratne zaporke za prijavu na digitalne usluge banke, odnosno preuzimanje tajnih podataka kartica CVC/CVV broja (koji se nalazi na poleđini kartice i predstavlja sigurnosni kod kartice) kako bi ostvarili neovlašteni pristup bankarskim aplikacijama potencijalne žrtve te pribavili protupravnu imovinsku korist.